Selesaikan persamaan ni...^_^

Alhamdullillah...
hari ni kiter dh masuk ramadhan yang ke 5..

semua masih dalam keadaan sedia kala..
Alhamdullillah...

tgk tajuk entri Gadis je mesti ader yang dh tau..
mcm penah dgr ayat ni..
kalau mane yang igt ayat mcm ni..
mase nak jawab exam PMR or SPM dulu..
femes tol ayat ni dalam kertas soalan matematik atau matematik tambahan..
mmg best jawab kertas matematik dulu..
Gadis suke
hihihi..

bukan nak citer pasal soalan yang dlm kertas matematik tu..
tapi soalan nyer mcm soalan matematik
tapi jawapannyer lain dari jawpan yang sebenar..

tunang Gadis bagi soalan ni pada Gadis..
dah lame dh sbnrnyer..
tapi xper..
kiter kongsi-kongsi yer..

nak tau ape soalannyer..
jommmm......


2ue = 1+(5v + u)(2e + 1) - 5v

Jawapannyer adalah :

Cube buat dulu yer..
Gadis dah buat n dh tau jawapannyer..
Jiran-jiran selesaikan dulu then bgtau ape jawapan nyer yer...

Selamat Menyelesaikan Persamaan ..!!!


Comments

  1. jawapan: i love u

    hehe..lama x buat equation camni.. ;)

    ReplyDelete
  2. @cik anis

    wahh..
    tahniah...

    mmg pun..sesekali buat equation ni mmg best..^_^

    ReplyDelete
  3. i xleh tgk persamaan ni..haha..nk kena calculate gak..

    2eu = 1 + 10ve + 5v + 2ue + u -5V

    0 = 1 + love + 5v + 2e + u - 5v - 2eu

    = 1 + love + u

    Wakaka.. giannnn nak mengiraaa :P

    ReplyDelete
  4. @Sfarlina

    hihihi..

    mmg best kan kalau bab mengira ni kan...

    tahniah..
    sbb sapat berjaya...!!!

    ReplyDelete
  5. Nk betolkan sikit..hee

    0 = 1 + love + 5v + 2e(2eu) + u - 5v - 2eu

    br leh cancel...
    typing error kan..hee

    btw suka r persamaan n..;)

    ReplyDelete
  6. tak sempat nak mengira, korang dah bagi jawapan.;p

    btw comelnye equation ni!!(lama nye tak mengira matermatik.lama dah tinggalkan sekolah sebenarnya)hehe

    ReplyDelete
  7. @zimie

    xper2..
    sbb jiran2 semua dh tolong kirakan..hihihi...

    mekasih zimie...
    mmg dh lame tgglkan sbnrnyer..bile dpt buat skrg ni rase seronok plak...^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dah Sekolah??

REVIEW - 1 - LEGOLAND Malaysia Resort’s Brick-Tacular Holidays Celebrations

Bantal Tungku Elektrik