Dugaan Oh Dugaan

Assalamualaikum..
n
Selamat petang

petang ni entry Gadis nak citer pasal dugaan oh dugaan..
setiap perkara ader dugaannye masing-masing cume kiter tahu atau kiter mmg x tahu dugaan yang akan atau bakal kiter terima...
kalau yang paling femes untuk b2b adalah dugaan time bertunang..
ramai yang dh pesan dulu..
time bertunang ni mmg banyak dugaan nyer..
pada Gadis mule2 terpikir jugak kan..
ye ke besar dugaannyer time bertunang ni..
sbb kami jauh n rasenyer mmg jarang berjumpe..
jarang kalau berjumpe tu nak bergaduh..
kalau gaduh pun bile time jauh..
tu pun kejap je..
x lame pun kalau gaduhnyer..
huhuhu..

tapi bile smakin tbe hari untuk di satukan..
smakin banyak dugaan yang datang..
Masyaallah...
Astaghfirullahallazim...
berat sungguh dugaan yang kene Gadis tempuh untuk seketika ni..
cume Gadis kene sentiasa bersabar dengan setiap dugaanNya..
Gadis pun akan menjadi seorang isteri dan apabila menjadi seorang isteri..
Gadis kene sentiasa bersabar dengan ape-ape yang akan berlaku..

Gadis pernah diberitahu oleh adik Gadis..
''along..along kene sabar dengan setiap dugaan bile time bertunang..sbb time-time mcm ni la syaitan mmg suke mengacau dalam setiap perkara baik yang kiter nak buat lebih-lebih lagi time nak mendirikan masjid...
jadi kene sabar...''

Gadis akan pegang cakap dier sampai bile-bile..
x kira time kite nak kahwin ke..
nak buat ape skali yang baik pun..
syaitan tetap akan berada di sekeliling kiter untuk menghasut kiter dari membuat perkara yang baik..

Jadi Gadis banyakkan berdoa...
semoga segalanya berjalan dengan lancar..
aminnnn....


Comments

  1. insyaallah segala berjalan lancar..serahkan pada yg kuasa...

    ReplyDelete
  2. dugaan pertunangan yang menyebabkan mama atie x bg bertunang..dia x nak anak dia sedey2 pening2..:)..tp lalu je k..bnd tuh yang menguatkan satu hbgn k...:)

    ReplyDelete
  3. ye. betul. dugaan dtg tanpa diduga. berfikiran positif dan sabar. fariza pun doakan untuk diri sendiri juga. insyaAllah semuanya berjalan dgn lancar. Amin

    ReplyDelete
  4. good things come to those who wait. sabar ok :)

    ReplyDelete
  5. @miszatie

    owh ye ke atie..
    tapi betul ckp atie tu..
    dugaan tu yang mengutakan satu hubungan...
    ^_^

    ReplyDelete
  6. @Fariza

    thanks ye fariza..
    Insyaallah..aminnn..
    ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dah Sekolah??

REVIEW - 1 - LEGOLAND Malaysia Resort’s Brick-Tacular Holidays Celebrations

Petua : Nak Hilangkan Air Liur Anak Dari Asyik Meleleh Je...