Resepi Aiskrim Goreng

Assalamualaikum..

Pagi-pagi Gadis dh post entry pasal aiskrim..
mmg sedap..
tapi Gadis tak makan aiskrim sangat lagi..
masih berpantang makan..

Maaf pada Husna & Mrs Yana sbb lambat sangat bagi resepi...
Gadis pun tiru google je..hihihi..
tapi ape salahnye kalau nk berkongsi kan..

 mula-mula letak apa-apa perisa aiskrim yang kamu suka..

 bila dah letak aiskrim, letak 1 lagi roti atas nyer..
macam nak buat berger...

 ambik apa-apa cawan untuk takupkan antara aiskrim dan roti tu..

 lepas dah takupkan..
buang lebihan roti yang kat tepi tu..
ambil yang tengah-tengah jek..
jadi mcm pau..

 dah sedia untuk digoreng..
tapi sebelum goreng sejuk beku kan dulu dalam peti ais dalam masa 2 jam..
biar sampai aiskrim tu betul-betul keras masa nak goreng..

 panaskan minyak & goreng..
taa daa..dah siap digoreng...

mcm ni la rupenyer bila nak dimakan..
memang sedap..
nyummy...
^_^

k laaa..
see u olls next entry..


p/s : Rasa mcm nak buat kek pulak...sedappp..esok Darwisy genap 2 bulan...

Comments

  1. Sedap ni Gadis...lg simple dr husna punya...husna punya leceh sket..waa...pasni nak buat kek lak yer? jgn lupa resipi yer :)

    ReplyDelete
  2. dapnya. wanna try. bese beli je kat kdai.

    ReplyDelete
  3. selalu baca resipe..ehehe..buatnye tak penah..hehe

    ReplyDelete
  4. wah..
    sedpanya!
    eh jap, berapa lama temph menggoreng?

    ReplyDelete
  5. @Lelaki Ini

    mmg sdp...
    x lama tempohnyer..agak dh kuning dh boleh angkat..sekejap je bila msk...

    ReplyDelete
  6. @Hana Soffelia

    kat kedai punyer mesti lagi sedap kan...nyumnyum...=)

    ReplyDelete
  7. @Nurul Husna

    xper..leh try nnti yer..hihih..
    insyallah husna..=)

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum along ...wah sedapnya nak nakkkk...;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dah Sekolah??

REVIEW - 1 - LEGOLAND Malaysia Resort’s Brick-Tacular Holidays Celebrations

Bantal Tungku Elektrik